Opiskeluterveydenhuolto

KOULUTERVEYDENHUOLTO

Kouluterveydenhuolto on peruskoululaisille ja heidän perheilleen suunnattu lakisääteinen terveyspalvelu, joka on saatavilla koulupäivien aikana koululla tai sen välittömässä läheisyydessä. Se on perusterveydenhuollon maksuton palvelu.

Kouluterveydenhuollon tehtäviin sisältyvät:

Koko ikäluokan kattavat vuosittaiset terveystarkastukset muodostavat kouluterveydenhuollon toiminnan rungon. Luokilla 1, 5 ja 8 terveystarkastukset toteutetaan laajoina ja vanhemmat pyydetään mukaan tarkastukseen.

OPISKELIJATERVEYDENHUOLTO

Opiskelijaterveydenhuolto on osa toisen asteen oppilaitosten opiskelijahuoltoa.

Opiskelijaterveydenhuollon tavoitteena on ylläpitää ja edistää opiskelijoiden hyvinvointia

KOULUKURAATTORI Leila Henttonen aloittaa työnsä koululla 12.2. Leila on paikalla maanantaisin ja perjantaisin. Häneen voi ottaa yhteyttä Wilma-viesteillä tai puhelimella 040 143 9342.

KOULUTERVEYDENHOITAJA Charlotta Marjomäki on paikalla kevätlukukaudella vain kuukauden kaksi ensimmäistä viikkoa maanantaisin ja perjantaisin. Helmikuun tavalliseen tapaan tavoitettavissa koko kuukauden ajan ma ja pe.

Tänä aikana luen Wilma-viestejä säännöllisesti ja vastaan puheluihin. Puhelinnumero on 040 712 2597.

Pyrin soittamaan mahdollisimman pian takaisin, mikäli en ehdi heti vastata. Muina aikoina pyydän teitä ottamaan yhteyttä esimieheeni Jaana Koivistoon sähköpostitse: jaana.k.koivisto@pirha.fi. Otsikoksi kannattaa merkitä Kuhmoinen. Hän välittää viestinne sitten minulle.

Avovastaanotto on auki klo. 11-11:30. Tänä aikana vastaanotolle voi saapua ilman ajanvarausta. Mikäli huoneen ovi on tuona aikana kiinni ja punainen valo palaa, voi koputtaa oveen ja jäädä odottamaan vuoroaan odotusaulaan. Avovastaanoton aikana oppilaat otetaan sisään saapumisjärjestyksessä.

KOULUPSYKOLOGI Niina Turku on paikalla seuraavasti: to 2.5. sekä pe 24.5.